۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۴۴۸۷۰۵
حجت‌‌الاسلام والمسلمین رئیسی مطرح کرد؛

آل سعود؛ امتداد نفاق، کفر و استکبار/ خط مقاومت در جریان انقلاب، خط مبارزه با استکبار است

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به این‌که همچنان که راه عاشورا امتداد دارد، نفاق، کفر، شرک و استکبار نیز همواره امتداد دارد، گفت: امتداد عاشورا انقلاب اسلامی است و امتداد نفاق، کفر و استکبار در منطقه نیز آل سعود خبیث است.
حجت الاسلام رئیسی حجت الاسلام رئیسی حجت الاسلام رئیسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی امشب در بیست و نهمین یادواره شهدای فریدونکنار ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام باقر(ع) گفت: درود می فرستیم به شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که موجب امنیت و آسایش امروز جامعه شدند.

وی با مطرح کردن این پرسش که چرا امامت از اصول دین است، گفت: در فرهنگ دینی و شیعی ما امامت از اصول دین است و فرزندان و کودکان از ابتدای یاد گرفتن و سخن گفتن در خانواده های مذهبی با اصول دین اشنا می شوند که یکی از آنها اصل امامت است.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: هر بحثی که از ذات و افعال مقدس پروردگار باشد از اصول دین است و امامت فعل پروردگار است یعنی او باید امام تعیین کند.

وی با اشاره بر اینکه هیچ امری در دین پس از توحید به میزان تاکید، نسبت به امام شناسی مورد تاکید دین نیست، خاطر نشان کرد: بسیار به انسان سالک و مؤمن تاکید شده است که امام و حجت خدا را بشناسید و اگر کسی امام و حجت دنیا را نشناسد زندگی اش جاهلی است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه معرفت دو قسم است، اظهار داشت: یکی از اقسام معرفت، معرفت شناسنامه ای است اما قسم دوم معرفت بدوی است یعنی انسان نسبت به امام معرفت داشته باشد که مربوط به مقام و میزان معرفت در پیشگاه ولی خدا است و نسبت به ان ارزش و امتیاز داریم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مقدمه معرفت لازمه استاد و کتاب خواندن است، گفت: اصل معرفت را باید از خداوند متعال خواست، و خداوند باید مدال معرفت را بدهد و او را نسبت به حق امام متعالی کند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به اینکه حق امام را باید با مودت به جا آورد، گفت: انسان باید به امام عشق بورزد و محبت خود را در درون نسبت به امام ابراز کند، و این محبت مقدمه دارد و آن پیش نیاز معرفت و شناخت نسبت به امام است که از افتخارات ما ان است گه ما به عقائدی پایبندیم که ما را دعوت به شناخت و معرفت کند و با چشم و گوش و دل امامش را بشناسد.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) ابراز کرد: اگر کسی امام را شناخت می داند که در خانه غیر امام را نباید زد چرا که عالم همه ملک و مُلک خداست و همه جنود خدا هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه همه ما انسانها یک کرامت ذاتی داریم، گفت: کرامات ذاتی که خداوند به همه انسان ها عطا فرمود که در سایر موجودات به عقل و خرد و فطرت است و فرق بین انسان و همه موجودات عالم این است و بر همه برتری دارد که ان کرامت اکتسابی است که نیاز به زحمت دارد و باید رفت دنبالش و به دستش آورد.

وی ادامه داد: انسان باید امیر نفس باشد و نه اسیر نفس که خداوند متعال برای هدایت انسان یک کتاب کامل و یک انسان کامل قرار داد که چراغ راه هستند، کرامت یک ملکه نفسانی است که در جان انسان است و به جایی می رساند که جز خدا نیندیشد.

دادستان ویژه روحانیت کشور با بیان اینکه تأسی از ائمه اطهار(ع) راه رسیدن به کرامت است، گفت: انسانی که می خواهد به کرامت برسد راهش ان است که تأسی کند به کریمان، شهید نظر می کند به وجه الله چون آنچه که در این عالم وجود دارد تنها وجه الله است و اگر بخواهیم بمانیم باید وجه الله باشیم و فکر و اخلاق و عمل را وجه الله کنیم.

وی با تاکید بر اینکه رمز بقای شهید درک کردن وجه الله است، خاطر نشان کرد: شهدا قبل از اینکه شهید باشند کریم هستند و اهل بخشش هستند و باید به این مقام و مرتبه برسند که برای دوست، دادن هر چه در کف دارند بگذارند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه زنان، حماسه دفاع مقدس و جبهه مقاومت اسلامی امروز را رقم زدند، گفت: زیباست ادم غم فرزندش را در راه خدا ببیند و اشک از چشمانش جاری نشود و می گوید ما رایت الا جمیلا این هم نشانه کرامت است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه شهادت اوج قله افتخار است، ابراز کرد: اگر برای خدا انسان از آنچه که از هوا ها است گذشت دارای کرامت می شود و اوجش آن است که امام سجاد فرمود شهادت در فرهنگ ما کرامت است و رسیدن به قله افتخار است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: دشمن منافق کوردل آن روز خودش می گوید هیچ کجای عالم حضور پیدا نمی کنیم مگر منافع ما آنجا تضمین شده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به اینکه همچنان که راه عاشورا امتداد دارد، نفاق، کفر، شرک و استکبار نیز همواره امتداد دارد، گفت: امتداد عاشورا انقلاب اسلامی است و امتداد نفاق، کفر و استکبار در منطقه نیز، آل سعود خبیث است.

وی با تاکید بر اینکه عاشورا روز تولد عاشوراییان است، خاطر نشان کرد: دشمن می خواست عاشورا پایان باشد اما خداوند نخواست و قرار نیست تنها عاشورا جریان سال 61 هجری را تثبیت کند بلکه جریان عاشورا اصلاح گر تمام امور اجتماعی بشریت و زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به اینکه بیداری اسلامی در حال پیشرفت جهانی است، گفت: دشمنان امروز فکر می کنند با کشتن شیخ نمر، شیخ زکزاکی و شیخ عیسی در حجاز، نیجریه و بحرین جریان انقلاب آنها تمام شده است اما اشتباه می کنند بلکه خون این علما جهت سازی میکند و ثمره خون شهیدان ادامه دارد.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: بیداری اسلامی از بین رفتنی نیست، بیداری اسلامی یعنی مردم می خواند مسلمان زندگی کنند و می خواهند مسلمان زندگی کنند.

وی با تاکید بر اینکه امروز خط مقاومت در جریان انقلاب خط مبارزه با استکبار است، گفت: عرصه جبهه های مقاومت امروز، عرصه پیروزی و برتری نیروی مقاومت است و جایی نیست که نیروی استکبار دست خلاقیت و ابتکار داشته باشد./201/950/ب1

ارسال نظرات